Éléskamra megoldáslisztek - Finoman reform

Éléskamra paleo receptek

Madártej

2019. szeptember 07. - Éléskamrareceptek

Madártej

madartej.jpg

 

Derecskeiné Horváth Zsuzsa receptje

Hozzávalók:
1 l növényi tej
8 tojás
ízlés szerint (diéta szerinti) édesítő (kb.:80-100 g)
1 vanília
1 csapott ek Éléskamra Szórásra, sűrítésre használható lisztkeverék (elhagyható)
Az igazi madártej liszt nélkül készül, de a gyerekek jó sűrű krémesen szeretik, ezért kipróbáltam így is.
A végeredmény nagyon finom, nagyon krémes…


8 dl tejet, a félbe vágott vanília rúddal feltettem melegedni.
A tojások habját az édesítő 1/4-ével kemény habbá vertem.
Amikor a tej forrni kezdett, vízbe mártott evőkanállal beleszaggattam a galuskákat. Egyszerre legfeljebb 4-5 darabot, mivel a meleg hatására szépen megduzzadnak. Egy perc után megfordítottam, és a galuskák másik oldalát is főztem ugyanennyi ideig, majd szűrőkanállal egy tálba szedtem.
Addig folytattam, amíg a fehérjehab tartott.
A tojások sárgáját a maradék 2 dl tejjel, az édesítő ¾-vel és a csapott ek. lisztkeverékkel elkevertem.
A forró tejből 1-2 merőkanállal, a hőkiegyenlítés miatt, a tojássárgákhoz kevertem, majd az egészet folytonos keverés mellett vissza öntöttem a tejbe.
1-2 percig főztem, amíg besűrűsödött.
Nem szabad forralni, mert a sárgája kicsapódik.
(Aki gyorsítani szeretne a folyamaton és nem idegenkedik a mikrótól, az egy lapos tányérra, vízbe mártott kanállal, a habból rakjon halmokat, majd 1-1,5 percre tegye be a mikróba 750 W-on.)
A vaníliás krém tetejére halmoztam a habgaluskákat, majd jól behűtve tálaltam.

A lisztkeveréket megvásárolhatod közvetlenül a gyártótól:

http://glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamrapaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr2515049016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása