Éléskamra megoldáslisztek - Finoman reform

Éléskamra paleo receptek

Paleo kovász

2019. szeptember 06. - Éléskamrareceptek

Paleo kovász

paleo_kovasz.jpg

 

Derecskeiné Hováth Zsuzsa receptje:

Paleo kovász készítése egyáltalán nem könnyű. Sok kísérletezés és kudarc után sem adtam fel, mivel élettanilag nagyon hasznos. Végül sikerült. Fontos a hőmérséklet, hogy érett „gyümölcsélesztőt” használjunk, és még ki tudja mi minden…

A lassú felszívódású (paleo) lisztek, másként veszik fel, másként kötik meg a vizet, mint a gabona lisztek. Fontos eltalálni a kovász állagát, ha hígra keverjük, ketté válik a víz és a liszt, ha sűrűre, akkor nehezebben tud megemelkedni, érni.

Fermentált gyümölcs víz készítése a kovászhoz:
gymolcs.jpg
Hozzávalók:

2 darab érett alma, 2 db körte, 2 marék szőlő (más gyümölcsökkel is készíthető). Kezeletlen gyümölcsöket használtam.

Tiszta víz, két darab csírátlanított befőttesüveg lapkával.

A megmosott, kimagozott almákat, körtéket, a szőlővel együtt (elfelezve) üvegekbe raktam, majd felöntöttem vízzel és lezártam.

3-4 napig is eltarthat míg elkészül a „gyümölcsélesztő”. Függ a gyümölcstől és a hőmérséklettől is.

Napjában 2-szer, 3-szor felráztam, kiengedtem a képződő gázokat, majd szorosan vissza zártam.

Akkor kész, amikor az üveget kinyitva is pezseg a gyümölcsön lévő folyadék és enyhén opálos a színe. (Kicsit cefrés szaga van.)

Paleo kovász készítése:


Csírátlanított üvegben, 100 g (szűrt) gyümölcs vizet, összekevertem 50 g Éléskamra Szórásra, sűrítésre használható lisztkeverékkel.


Szorosan lezártam csírátlanított lapkával, befőttes gumival megjelöltem a szintet, hogy követni tudjam a növekedést.

Egyszer-egyszer kinyitottam az üveget így kiengedve a gázokat, beengedve a hasznos baktériumokat.

Figyelemmel kísértem a növekedést, és miután visszaesett a kovász „megetettem”. Hozzákevertem 100 g (szűrt gyümölcs vizet) és 50 g lisztkeveréket, visszazárva jelöltem és vártam a növekedést.

Ezt még 2-szer ismételtem, annyi különbséggel, hogy a negyedik „etetést” egy új, csírátlanított üvegbe, az eddigi „kovászból” 200 g-t téve kevertem hozzá a lisztet és a gyümölcs vizet, mivel már nem fért az üvegbe.

A negyedik etetést követően, az aktív kovásszal lehet dolgozni.
aktiv_kovasz.jpg

Ha nem szeretnéd használni, akkor szorosan lezárva hűtőben tárold, és hetente egyszer etesd meg!

Ha használni szeretnéd, vedd ki (este) az üvegből a felét, etesd meg, majd lezárva hagyd szobahőmérsékleten. Reggel használhatod.

Éléskamra szórásra, sűrítésre használható szénhidrát csökkentett lisztkeverék megvásárolható közvetlenül a gyártótól:

http://glutenmenteslisztek.hu/Eleskamra-Szorasra-suritesre-hasznalhato-szenhidra

Válogass további termékeink közül is:

http://glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamrapaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr5615045470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása