Éléskamra megoldáslisztek - Finoman reform

Éléskamra paleo receptek

TEPERTŐKRÉMES POGÁCSA

2019. november 14. - Éléskamrareceptek

TEPERTŐKRÉMES POGÁCSA

 

tepertokremespogi.jpg

 

Sokszor sütöttem már akár csak “sima” gluténmentes akár paleo pogácsát, de ennyire szépen leveles még sosem lett.
A tepertő tejmentesen sült, mert tévhit, hogy kell “csak egy egész kevéske tej” bele, különben nem lesz finom, nem lesz színe, nem lesz puha… sokféle választ hallottam már. De nem, nem kell bele, ugyanolyan jó lesz, egészen picivel több időt kell sütni a szép szín eléréséhez, nekem ez a tapasztalatom, de a tej csak amolyan legenda… (mint a kelt tésztáknál: épp csak annyi van benne aranyom, amiben felfuttattam az élesztőt, mert anélkül nem működik…)

Hozzávalók:

300 g Éléskamra keltes élmény lisztkeverék, 5 tojás, 30 ml citromlé, 220 ml víz, 50 g kacsazsír, ízlés szerint só
Tepertőkrém: 300 g tepertő ledarálva, 2 csapott evőkanál cukormentes mustár, só, bors, csipet kömény, 1 teáskanál füstölt pirospaprika, 1 gerezd fokhagyma

A tepertőkrémet kikeverjük a hozzávalókkal, a fokhagymát fokhagymanyomóval nyomjuk bele és meleg helyen hagyjuk, hogy kenhető legyen.

Az 5 tojásból 5 sárgáját és 4 fehérjét felverünk (1 fehérjét elteszünk kenegetni) és elkeverjük a citromlével, vízzel, sóval végül a szobahőmérsékleten már folyóssá vált kacsazsírral. Hozzáadjuk a lisztkeveréket és összedolgozzuk. 1 órára hűvös helyre tesszük pihenni.
Innen már úgy dolgoztam a tésztával, mint a hagyományos tepertős pogácsánál, nyújtottam, megkentem, hajtogattam, szaggattam. Aláliszteztem a tésztának (tápióka liszt) kinyújtottam, megkentem a tepertőkrém harmadával a felét, ráhajtottam a másik felét, az így kapott felületet ismét megkentem a maradék krém felével, majd félbehajtottam. Ekkor kicsit nyújtottam rajta és megkentem a maradék tepertőkrémmel. Összehajtottam, majd 10 perc pihentetés után kinyújtottam, szaggattam. lekentem a tetejét tojásfehérjével és elkezdtem melegíteni a sütőt, addig pihent a tészta.
200 fokra előmelegített sütőbe tettem, 20 percig 200 fokon, majd kb 15 percig 180 fokon sütöttem. Teljesen kihűlve tálaltam.

Rcept forrása: Sass Erika (www.tepszi.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamrapaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr5015306544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása