Éléskamra megoldáslisztek - Finoman reform

Éléskamra paleo receptek

Paleo kovászos magvas kenyér

2019. szeptember 07. - Éléskamrareceptek

Paleo kovászos magvas kenyér

paleo_kovaszos_magvas_kenyer.jpg

Derecskeiné Horváth Zsuzsa receptje

1 csomag Éléskamra Sokmagvas bagett lisztkeveréket a csomagoláson megadott recept szerint összekevertem 15 dkg paleo aranylenmaglisztes kovásszal.

A tésztát 6 órát letakarva pihentettem/ kelesztettem.
Lisztezett felületen átgyúrtam és 1 nagy dundi kenyeret formáztam, 3 helyen bevágtam a tetejét.
Konyharuhával letakarva, langyos helyen hagytam kelni 6 órát.
200 fokra előmelegített sütőben 20 percig, majd további 25 percig sütöttem 180 fokon. Rácson hagytam kihűlni.
Nagyon ízletes! Nem a hagyományos kovászos kenyér, a paleo liszttől kicsit nehezebb, sűrübb a kovász.

Fermentált gyümölcs víz készítése a kovászhoz:
Hozzávalók:

1 darab érett alma vagy 1 darab érett banán
tiszta víz, vagy szénsav mentes palackos víz,
két darab csírátlanított befőttes üveg lapkával.
Almával és banánnal is működik. Amelyik szimpatikus, azzal próbáld. 

A megmosott, kicsumázott almát, vagy a meghámozott banánt vágd apró darabokra, öntsd fel vízzel, zárd le.
3-4 napig is eltarthat míg elkészül a gyümölcsélesztő. Függ a gyümölcstől és a hőmérséklettől is.
Napjában 2-szer, 3-szor felráztam majd amikor már pezsegni kezdett, kiengedtem a képződő gázokat és szorosan vissza zártam.
Akkor kész, ha kinyitom az üveget és akkor is pezseg a gyümölcsön lévő folyadék és enyhén opálos a színe. ( Kicsit cefrés szaga van.)

Paleo kovász készítése:
Csírátlanított üvegben, 100 g gyümölcsélesztőt össze kevertem 25 g aranylenmag liszttel.
Szorosan lezártam csírátlanított lapkával.
Befőttes gumival megjelöltem a szintet, hogy követni tudjam a növekedést.
Egyszer-egyszer nyissuk meg az üveget így kiengedve a gázokat beengedjük a hasznos baktériumokat is.
12 óra elteltével alaposan összekevertem 100 ml forralt, hűtött vízzel, és 25 g aranylenmag liszttel, majd ismét lezártam és jelöltem a szintet.
Még egyszer megismételtem az "etetést", majd amikor a legaktívabb volt a kovász, hozzá gyúrtam a kenyérhez.

 

Gyümölcs élesztő:

gymolcs.jpg

Aktív paleo kovász:

aktiv_kovasz.jpg

Éléskamra Sokmagvas bagett szénhidrát csökkentett* lisztkeverék megvásárolható közvetlenül a gyártótól:

http://glutenmenteslisztek.hu/Eleskamra-Sokmagvas-paleo-bagett-lisztkeverek-215

Válogass további termékeink közül is:

http://glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamrapaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr9815049000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása